Damn good plastic bottle

BE O zet de plastic-industrie op z'n kop. Aardolie is uit. Bioplastic is in. Wat dacht je van een waterfles van suikerriet? Dit is één van de eerste, tastbare producten die BE O in de markt zet. Waarom? Omdat het nu tijd is om echt voor de aarde te gaan zorgen.

In samenwerking met Fanny Evers starten we met merkstrategie. We dompelen ons onder in de doelgroep die het verschil kan maken: de millennials. Wat spreekt deze groep echt aan? Waar komen zij hun bed voor uit? ‘Sophisticated activism’ is de uitkomst voor dit innovatieve product. We creëren een merk dat ergens voor staat. Een uitgesproken merk dat uitgesproken keuzes maakt: alleen een witte en een zwarte fles. Activistisch, maar het merk mag er wel ook goed uitzien, toch? Say no more, aan de slag.

RFT-O ontwikkelde een stijl die past bij de kleur van de flessen. Zwart en wit. En oké een klein beetje kleur. Stevig vormen, rake short copy en fotografie zorgen voor een ijzersterke introductie in de markt.

In de BE O-stijl ontwikkelen we etiketten met een boodschap en een one-pager met een missie: no more oil plastic. Een product dat gezien moet worden. Voor de introductie bedachten we een mobile shop voor 'protest op locatie'. Met de BE O bottle gaan we een nieuw tijdperk in. En wel nu!

Merk identiteit
in samenwerking met

Fanny Evers
Merkstrategie

Surf&Turf
Web development