Groepsvisie met antwoorden

Een corporate merk hoeft niet 'een lege huls' te zijn. Het biedt plek om onderdeel van iets groters te kunnen zijn. Door efficiënte partners te worden in plaats van concurrenten te zijn. Om gebruik te maken van de mogelijkheid om meer gewicht in de schaal te leggen en zo echt relevant in de markt te zijn. Tijd om krachten te benutten en naar buiten te treden.

We beginnen bij het begin: wat zijn de overeenkomsten van de afzonderlijke merken? Waar vinden we met elkaar aansluiting voor wat we uit willen dragen? Wat vinden we nu echt? Na enkele intensieve sessies is het unaniem: sterke merken die samenwerken en samen keuzes maken, zorgen voor een grote positieve impact. Groter dan de individuele keuzes.

Met een stevig manifest vatten we de groepsvisie samen. Een merkverhaal dat extern vertelt wat bij de afzonderlijke merken hetzelfde vertrekpunt is. En intern vertelt het wat de koers voor toekomstige activiteiten is. Want, dat vinden we ervan, de keuzes die we vandaag maken, zijn van invloed op de wereld van morgen. Tomorrow is calling. We have the answers.

De Fair Furniture Group heeft als corporate merk de leiding en zet de lijnen uit. De merken maken binnen hun expertise te juiste keuzes. RFT-O ontwikkelt vervolgens de stijl die dit ook visueel verbindt. Met een herkenbaar palet, opgebouwd met kleuren van de merken en een helder font waarmee we visueel goed uitkomen. Binnen de logo-set is er ook een 'keurmerk' ontwikkeld die de merken gemakkelijk in kunnen voegen in de eigen communicatie. Om kracht van de groep te uiten.

Voor de Fair Furniture Group is er inmiddels een Social Sustainability Report ontwikkeld die, aan de hand van bewijzen uit de praktijk, een compleet beeld geeft van wat een 'overkoepelend merk' al niet kan bereiken. Samen de juiste keuzes maken, zorgen voor een grote impact. Op mens, dier en aarde.

Corporate branding
in samenwerking met

Barbara Slagman
Teksten Social Sustainability Report