Event voor je duurzame tent

Er liggen ongelofelijk veel tenten ongebruikt op zolder. Ze zijn te klein, te groot, te zwaar geworden… Zonde! Want ze kunnen nog vele vakanties mee en verdienen een plekje in het gras. Daarom is er het Second Tent Event: de eendaagse camping waar kopers en verkopers van tweedehands tenten elkaar vinden. Een mooi initiatief om duurzame keuzes ’top of mind’ te maken als het om kamperen gaat.

Visueel pakken we lekker uit en zorgen we er ook voor dat het duurzame aspect tot leven komt. Het logo is (uiteraard) een tent, maar gecombineerd met een recycle-icoon. In één oogopslag vertellen we zo de thematiek. Vervolgens vullen we dit aan met typische tent-kleuren, zoals beige en donkergroen, afgewisseld met felle actiekleuren. Het wordt vanzelf duidelijk: je tent verkopen of juist een tweedehandsje scoren is een feestje.

De beeldtaal is een bonte verzameling van allerlei soorten tenten: vintage oldies, maar ook moderne tweedehandsjes. Ze zijn er allemaal en geven de stijl precies dat wat je op de pop-up-camping tegen zult komen.

En het resultaat? Maar liefst 85% van de aangeboden tenten is tijdens de eerste editie van Second Tent Event verkocht!

Event branding
in samenwerking met

Petra Knoth
Festivalorganisatie

Michael Hastrich
Web development