How do you feel?

In een 'ideale ruimte' is het voelbaar waar het om gaat. De juiste focus, extra gemotiveerd raken of juist ultiem relaxen. Ideal Projects ontwerpt deze ideale interieurs. Zij kijken naar wat echt nodig is. Geen overbodige details of onnodige afleiding, geen vervuilende materialen of nodeloos produceren. Maar gewoon precies dat wat je nodig hebt. Zodat er een kantoor ontstaat waarin je met aandacht werkt. Een hotel lobby waar je welzijn ervaart. Of een toegankelijke bar waar je graag binnenstapt.

De eerste stap bij het ontwikkelen van de merkidentiteit is helder formuleren waar je als organisatie voor staat. Ideal Projects levert sublieme resultaten die naadloos aansluiten bij de vraag van de opdrachtgever, maar wat zijn de achterliggende visie, waarden en aanpak? Wat is de intrinsieke drive van het team? Wat verbindt hen? Dit zijn lastige vragen, vooral als je er zelf midden in zit. Wij helpen Ideal Projects bij het stroomlijnen van ambities, prioriteiten te stellen en koersvast te worden.

Het Ideal Projects merkverhaal is de kickstart van de nieuwe visuele identiteit. Het vertelt hoe de visie is verweven met de alledaagse aanpak van projecten, hoe het alles verbindt en terugbrengt naar de essentie. Zo ontstaat ook de tagline 'We design and build your essential space'.

Het visuele concept is vervolgens het sluitende bestanddeel waarmee Ideal Projects haar visie volledig uitdraagt. Sophisticated zwart/wit, zodat de beelden van projecten en mensen alle aandacht krijgen. Daarnaast is 'essential space' letterlijk verbeeld in het logo, waarmee een vormentaal is ontstaan die is doorgevoerd tot in de website en de bureaupresentatie. Ingetogen met internationale allure. De complete merkidentiteit onderstreept het terugbrengen naar de essentie: Het gaat niet om wat je ziet, maar om wat je voelt.

Merkidentiteit
in samenwerking met

Niels Blekemolen
Portret- en materiaalfotografie

Robbie Checkoway
Copywriting

September Digital
Web development